woensdag 13 mei 2015

Quilt

Na mijn blog over de quilt die bijna maar nog niet helemaal af is, heb ik doorgezet.

Nu afmaken, dan kan ik dat stukje afsluiten.
De andere hobby's heb ik laten liggen, zodat ik ook echt vooruitgang zou zien.

Oorspronkelijk zou deze quilt voor ons bed zijn.
Ondertussen zijn de gordijnen redelijk tot ernstig veranderd van kleur. Dus de quilt paste er niet meer bij qua kleur. Beter gezegd die vloekte er zelfs bij.
Toch afmaken voor het bed?? Nee, dat vond ik niet mooi.
Ik heb toen één patroon laten vallen en ben door gegaan met de andere.
Het resultaat, is deze quilt geworden.
Kleiner als de bedoeling was, toch ben ik tevreden over deze kleurstellingen.
De quilt is voor mij ondanks het lange liggen toch de moeite waard geworden van het afmaken.

Vorige week werd mij door Els, gezegd joh zonder door pitten is de quilt ook mooi.
Ik heb nu de middelste rij door gepit en bij de buitenste heb ik dat niet gedaan.
De middelste rij was al anders.......het middelpunt van de middelste rij is anders van kleur als van de beiden zijkanten.
Vandaag heb ik de voor en achterkant tegen elkaar genaaid.

En dan is dit het resultaat.


Al met al toch een knap staaltje werk......na zo'n lange tijd.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten