donderdag 7 mei 2015

Quilt

Deze quilt ligt al super lang.......als ik eerlijk ben weet ik niet eens meer hoelang.
Ik heb een donker bruin vermoeden, maar daar laat ik het bij.
Veiliger voor mijn eigen waarde zullen we maar denken..

Lange tijd lukte het werk niet zoals ik wilde...........dus helaas daar is een kast en daar gaat het maar in.
Dan komt het tevoorschijn omdat je door ruimte gebrek de kast moet herinrichten.
Gelukkig zijn er nog meer kasten en daar verdwijnt het weer in.

Maar ongeveer drie jaar geleden toen alle blokken aan elkaar zaten, had ik bedacht als ik nu iedere maand een blok doorpit..........dan ben ik toch erg ver als ik één jaar verder ben.
Ja dat klopt als je het ook doet.
En daar mankeerde het dus aan. Het doen!

Mijn andere hobby heb ik nu op een laag pitje gezet, eerst deze quilt af maken. Waarom ik dit nu wil? Geen idee, maar dat maakt ook niet uit.

Gisteren liet ik Els van  http://www.mini-handwerk.nl, de quilt zien.
Zei maakte de opmerking waarom laat je hem niet zoals hij nu is.
Wat je al doorgepit hebt kun je uithalen of alleen die ene rij afmaken.
Maar Els kon de quilt bekijken en ik niet....dus even omgedraaid en ik moet zeggen....waarom ook niet.

De middeste rij is bijna doorgepit, alleen nog aan de buitenkanten...

En dit is de onderkant.


Aan de beiden buitenkanten moet ik nog een drie kwart blok totaal en dat is te overzien.
Want eerlijk is eerlijk, uithalen is ook absoluut geen karwei om te zeggen Jippie!

Dus laat ik de andere hobby's nog even op het lage pitje staan en maak deze middelste rij af.
Dan kan ik daarna de rand doen en is de quilt ook daadwerkelijk af.

Scheelt een tas met handwerkmateriaal in de huiskamer. Daar kan Lara, ons zwarte mormeltje,dan in ieder geval niet in.


Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten