maandag 20 april 2015

De tweede Fimo pop

De lessen waren leuk, het leren maken van het poppengezicht is en was boeiend, dus kwam er een nieuwe pop.

In mijn hoofd moest de pop heel anders..............maar dan ook heel anders worden
Maar wat moest het worden?  Het gezicht anders maken was al moeilijk.
Want het eerste kopje stond nog heel duidelijk op mijn netvlies en dat loslaten viel niet mee.


Dan is er een lerares die je helpt je die richting uit te gaan die je wilt...........ook dan is het moeilijk maar toch.
Nadat er een kopje/handen/voeten en uiteindelijk een lijf was, kwam de grote uitdaging.




Aankleden maar in welke kleuren?
Dat is het moment dat je je realiseert dat iets maken niet vanzelf gaat.
Het heeft wat zoekwerk gekost. Op de markt bij de stoffenkramen, het liefst nam ik voeringsstoffen, zeker in het begin, bij onze onvolprezen accessoires koopman op zoek naar de bijpassende kleuren van garen/band en lint in welke kleuren dan ook, misschien nog kralen, had ik zelf nog iets? 
Kon ik de pop nog op een speciale manier neerzetten of laten staan? Het duurde altijd even voor ik iets had, maar als ik eenmaal de spullen had, ging ik zitten en kon ik de pop in een redelijk snelle tijd af maken.
Zo ook deze pop.......nadat de pop aangekleed was, ben ik mijn voorraad droogmateriaal gaan kijken om tot de ontdekking te komen dat daar best veel was om te gebruiken.
En dit popje is het uiteindelijke resultaat geworden.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten