zaterdag 18 januari 2020

Bloemstuk 4



15 Januari bloemschikken, het is weer zo ver.

Deze keer een wit/groen schikking. Als teken van het oude jaar achter ons laten en beginnen aan een nieuw.

Witte Amaryllis,Rozen, dor hout en groen, veel groen.

Een dor stuk hout, dat was het begin.

Daarna stuk van de Amaryllis stengel afsnijden, bij alle drie.
De Amaryllis in de oase gepoot en vervolgens de Rozen. Daarna de restjes van de stengels van de Amaryllis, met een mesje of snoeischaar in knippen, 4 keer, je krijg een soort rozet, heel leuk om te zien.
Ook die gaan in het geheel, dan komt het groen.
Zoeken naar de voor mij geschikte coniferen, deze keer 2 verschillende soorten,
nog wat dor hout om erbij in te steken. Klimop heel veel, nog wat ander groen erbij?? Ja laat ik het maar doen.




Leuk zo deze twee op het dressoir!

Met nog wat dorre stengels hebben we harten gebogen, of althans geprobeerd.
Een grote dennenappel er gewoon maar los tussen leggen.


Hier zijn de bloemknoppen en het gebogen hart goed te zien.
 Het leuke vind ik nu steeds als er iets gemaakt is, je zet het goed voor de spiegel en je het gelijk 2 foto's. Voor en achterkant.


Maar wie had gedacht dat we klaar waren met die grote stuk................ mis. 


 Eigenlijk zijn we hier mee begonnen.

Een stukje conifeer, groot klimopblad,  wat skimmia en een witte roos
Het lijkt heel simpel, maar ik ga het toch nog een paar keer oefenen.
Je neemt de roos, het klimopblad en de conifeer.
De roos, moet helemaal onderin geduwd worden, best lastig, dan een ijzerdraadje erom heen.
Vervolgens nog de skimmia en eventueel wat besjes of ander materiaal.
Weer een ijzerdraadje.
Daarna komt er een mooi groen, stukje band overheen. Ik gebruik het bij het maken van mijn miniatuur bloemen  en als laatste zetten we het in een glaasje water.

Het is niet echt een corsage daar is het te groot voor, maar wel voor cadeau verpakking op een doosje.

Volgende maand een nieuwe ronde, maar misschien maak ik ondertussen zelf wel iets.

Groet Thea



Geen opmerkingen:

Een reactie posten