zaterdag 2 januari 2016

Vrij kantklossen

Omdat ik gemerkt heb dat het blijven kantklossen belangrijk voor me is, zodat het allemaal goed blijft hangen....... moet er wel steeds iets zijn om te kunnen doen.
Ik kon met het tafelkleedje 1:12 niet verder, tijd om iets anders op te zetten was er niet meer.

Ja wat nu......de kerstbal, die kon afgemaakt ( foto en blog komt nog) maar dan was ik 'werkloos'
met nog ruim drie weken te gaan.

Met Ankie samen in haar mappen zitten snuffelen en direct toen ik dit zag wilde ik dit maken.
Dus de printer aan voor de nodige kopie's en het garen erbij.
Het bleek ook in de mappen van Ankie als zijnde aangegeven ooit kopie voor mij maken.
Ik kon lekker op mijn gemak beginnen, de opzet was even lastig want ik had al een stukje geklost toen ik vond dat er te weinig klosjes werden gebruikt.
Daar moest verandering in komen. Dat kostte wel even wat tijd maar het resultaat is wel een dichter geklost geheel.


Na ongeveer 4 uur klossen had ik dit bereikt, maar dat had natuurlijk ook te maken met het opnieuw opzetten. Toen ik het tweede linnenslag blokje af had kwam ik erachter dat de eerste en de tweede niet gelijk zijn.


En hier was ik toen ik een uurtje verder was.

Ik wil eens kijken of ik het kan volhouden om steeds de tijd bij te houden, zodat ik weet hoelang ik over een kloswerk doe. In dit geval zal dat wel iets langer worden, want er horen nog 6 andere werkjes bij.
Spannend hé??

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten